15 jaar actief als People Coach, dat verdient een bloemetje 😉
Letterlijk en figuurlijk, want… ik heb ze gevonden, mijn gloednieuwe ‘Virtual Assistant’!

Deze zomer, op 22 augustus om exact te zijn, vierde People Coach zijn de 15de verjaardag.
15 jaar de visie en missie van People Coach uitdragen en mensen helpen de meer bewustere versie van zichzelf te worden. Want als er iets in die 15 jaar niet veranderd is, dan is het wel de visie en missie van People Coach. De aanpak, de tools en de activiteiten die ik doe zijn allemaal wel wat veranderd of geëvolueerd, maar hoe ik naar de wereld kijk en wat People Coach hier komt doen, helemaal niet! Gelukkig ;-)!

Het kostte heel wat uren denkwerk over óf ik dit 15-jarige jubileum gewoon ging laten passeren óf ik het officieel ging vieren? En wat er dan voor mij en jullie een gepaste vorm van viering zou zijn? Ik liet het uiteindelijk maar even betijen, want het ideale antwoord bleek toch niet te komen… En vervolgens kwamen de cadeautjes en vieringen als regendruppels op me neer dwarrelen.


Het eerste cadeautje ging gepaard met een mooi inzicht en toffe samenwerking…
Het voorjaar was druk geweest en ondanks dat ik wist dat juni een uitdaging ging zijn, had ik het naar mijn eigen gevoel perfect gepland. De agenda zat goed vol met allerlei opdrachten en ook voldoende tijd om mijn administratie tegen 30 juni in orde te hebben. Want die dag vertrok ik op vakantie met de kids en mijn beste vriendin en wilde ik even écht vakantie nemen. Dat was echter buiten een eerder `persoonlijke situatie’ gerekend die mijn hele agenda overhoop haalde of beter alle gaatjes die er eventueel nog waren om te ademen, vulde met activiteiten waarop ik niet voorzien was. Ik wist op het moment dat ik erin zat dat ik over mijn grens ging en dat er waarschijnlijk een weerslag zou komen … en die kwam uiteraard op vakantie. Drie dagen ziek en vooral heel moe … gelukkig wel maar 3 dagen. Nu, die drie dagen brachten me niet alleen de nodige rust en dankbaarheid voor de zorgzaamheid van de mensen waarmee ik op vakantie was, het bracht me vooral ook inzicht en bewustzijn dat zo’n onverwachte dingen altijd kunnen gebeuren en dat ik daarop voorbereid wil zijn in de toekomst door er tijd en ruimte in mijn agenda voor te voorzien.


Wat de Spaanse zee me bracht
Toen ik daar lag aan de zee genietend van de warmte van de zon op mijn lichaam, was het ineens beslist. Die virtuele assistente moest en zou er komen! Op het strand in Spanje, met de kids spelend in de zee, schreef ik de advertentie op mijn telefoon die ik later die maand ook effectief zou posten. De voorbereiding was af… wanneer ik het online zou plaatsen was toen nog niet duidelijk, maar dat ik het zou doen des te meer.


Wat de Nederlandse zee me bracht
Toen ik twee weken later terug op vakantie was in Nederland met mijn ouders en de kids en het gesprek op een bepaald moment ging over ‘hoeveel werk ik eigenlijk wel niet had’, werd het plots duidelijk. Als ik tijdens deze trip iets zou doen voor het werk, dan moest ik mijn advertentie voor een virtuele assistente online zetten… want alleen een assistente kon de redding bieden die ik nodig had en mij wat energie- én tijdslopende taken uit handen nemen. Op die manier zou ik me kunnen focussen op de dingen die ik echt graag doe.


Et voilà, zo gezegd, zo gedaan…
Het heeft me wel even gekost om de advertentie met juiste kleurensetting en bijhorende foto zowel op mijn website, op LinkedIn, op zowel mijn persoonlijke, als professionele Instagram account en op Facebook geplaatst te krijgen. De voldoening naderhand was echter onbeschrijfelijk. Zeker toen er 2 minuten na mijn eerste post een virtuele assistente me begon te volgen. Die avond had ik al 4 kandidaten. 4 dagen later waren het er 10. Uiteindelijk hebben er zich een twaalftal actief aangeboden en had ik de luxe om te kunnen kiezen.


De beslissing was best snel gemaakt.
Een week na de post heb ik de kennismakende gesprekken gepland en nog een dikke week later had ik al quasi beslist. Ondanks dat er een aantal zeer goede en interessante kandidaten waren, waarvan ik met pijn in het hart afscheid moest nemen, voelde ik met Kristien direct een klik.

We zijn afkomstig uit dezelfde regio, ongeveer dezelfde leeftijd, hebben een gelijkaardige achtergrond qua opleiding, maken allebei zeer bewust bepaalde (soms moeilijke of uitdagende) levenskeuzes. We hebben allebei zowel een serieuze en verantwoordelijke kant als een ‘zotte doos’-gehalte én de menselijke touch prefereert ten allen tijden. Ondertussen is Kristien, weliswaar achter de schermen, al bijna een goede maand in the picture.

Sinds dinsdag is haar People Coach-email (administratie@peoplecoach.be) eindelijk actief, dus mocht je een nieuwe afspraak willen inplannen, kan je rechtstreeks een mailtje sturen naar haar of kan je haar een belletje geven op: +32 (0) 472 19 35 70.

Ik kan jullie garanderen … deze samenwerking is mijn eerste MEGA grote cadeau aan mezelf én zeker ook aan jullie. Want dankzij Kristien ga ik niet meer mijn eigen bottleneck zijn én gaat de planning van mijn agenda VEEEEEELLLLL vlotter verlopen.

Daarnaast ga ik ruimte hebben en krijgen, om naast mijn sessies, creatief aan de slag te gaan met al die andere ideeën in mijn hoofd, waardoor jullie nog een veel leuker en waardevoller aanbod van People Coach mogen verwachten in de komende tijd.

Dus:

  • cheers op Kristien én onze samenwerking
  • cheers op de verdere professionalisering van People Coach
  • en… cheers op mezelf voor 15 jaar ‘gelukkig, voldaan en gedreven’ actief te zijn in dit vak!

Dat verdient een bloemetje!

Het lijkt wel alsof we mekaar al jaren kennen 🙂